Hezkuntza Marko Orokorra: bibliografia
Itzuli Hezkuntza Marko Orokorra atalera.
Nondik gatoz
- ASKOREN ARTEAN: “Euskal Curriculuma egungo esperientziak eta etorkizuneko aukerak I” eta “Euskal Curriculuma egungo esperientziak eta etorkizuneko aukerak II”, Udako Euskal Unibertsitateak, Elkar Fundazioak eta Ikastolen Federazioak antolatutako ikastaroa, 2022.
- BILBAO, A.; ERRIONDO, L.; GARAGORRI, X.; LAGARRETA, P. M. (zuz.): Derrigorrezko Eskolaldirako Euskal Curriculuma. Baloratzeko eta hobetzeko proposamena. Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saila, Euskal Herriko Ikastolen Konfederazioa, Kristau Eskola, Sortzen-Ikasbatuaz, 2006.
- Ikaskuntza eraldatzen eredu pedagogikoa.
- ASKOREN ARTEAN: Ikastolen hizkuntz proiektua, Euskal Herriko Ikastolen Konfederazioa, 2009.
- Ikastolen pedagogia plan nazionala.
- Pedagogia plan nazionala, erabakiak.
- ELORZA, I.: Elebitasunetik eleaniztasunera, Ikastolen Eleanitz-English hezkuntza berrikuntza proiektua: oinarriak, bilakaera eta ekarpenak (1991-2010).
- EUSKAL HERRIKO IKASTOLEN KONFEDERAZIOA: Ikastolak orain eta gero. Ikastolen VI. Batzarra. Ikastolek onetsitako txostena. Donostia, 2009.
- GARAGORRI, X. (zuz.): Euskal curriculuma, kultur ibilbidea. Herritik mundura eta mundutik herrira. Adituen ekarpena. Euskal Herriko Ikastolen Konfederazioa, Zamudio, 2004.
- GARAGORRI, X. eta ALDASORO, M.: EKI proiektuari buruzko oinarrizko azalpenak.
- IKASTOLEN ELKARTEA: “Ikaskuntza prozesua eraldatzen ari den eredu pedagogikoa”, in Ikastola aldizkaria, 221 zenbakia, 2016ko abendua (3-6 or.).
- ROEGIERS, X.; DE KETELE, J. M.: Una Pedagogía de la Integración: Competencias e integración de los conocimientos en la enseñanza. Fondo de Cultrua Económica, Mexiko, 2010.
Ikastola eredua
- UEU: “Beñat Irasuegi: ‘Ikastolek eredu ekonomiko lurraldetu eta sozial baten alde egin behar dute’”.
- Euskadi EHN Nahas Mahas.
- GARABIDE ELKARTEA: Hezkuntza. Euskararen berreskuratzea IV. Arrasate, 2015.
- MUJIKA ULAZIA, A.: Ikastolak, aitortzeko moduko eredua: euskal eskola kooperatiboa hobeto ulertzeko faktore batzuk eta bere erronkak (2022ko otsaila).
- IZA, I.: Ikastola mugimendua, dabilen herria. Ikastola eredua 1960-2010. Euskaltzaindia, Bilbo, 2010.
- MASA, M.: “Ikastolas as a Social Innovation Phenomenon: a case study”. in GURRUTXAGA ABAD, A. and RIVERA, A. (eds.): Implications of current research on social innovation in the Basque Country. Current Research Series, nª 4. University of Nevada, Center for Basque Studies, Reno, 2011.
- AMONARRIZ, K.: Euskararen bidegurutzetik, Elkar, Donostia, 2019.
- DEL BURGO, U.: Kudeaketarako adierazleen sistemak ekonomia sozialeko erakundeetan: ikastolen kooperatiba-esperientziaren kasua. UPV/EHUren Gizarte Ekonomia eta Zuzenbide Kooperatiboaren Institutuaren (GEZKI) eta Ikastolen Elkartearen arteko hitzarmen baten bitartez gauzatutako ikerketa (doktore tesia), 2020.
- IKASTOLEN ELKARTEA: “Euskal Hezkuntza zerbitzu publikoa, in Ikastola aldizkaria, 250 zenbakia, 2022ko urria (4-17 or.).
- IKASTOLEN ELKARTEA: “Elkartasun Kutxa”.
- IKASTOLEN ELKARTEA: “Ikastolen endekalogoa”.
- IKASTOLEN ELKARTEA: “Organigrama”.
- SARASUA, J: Hiztunpolisa: euskaltasunaren norabideaz apunteak. Pamiela, Iruñea, 2013.
Zer lortu nahi dugu? Pertsona eredua
- ASTIGARRAGA, E.: Escenarios para Mondragon Unibertsitatea al 2025 (doktore tesia). Mondragon Unibertsitatea, Eskoriatza, 2016.
- UNESCO: Rethinking Education. Towards a global common good?, UNESCO, Paris, 2015.
- ARIZMENDI IKASTOLA: “Pertsona-eredua”, in Ametsak betetzeko daudelako (39-60 or.).Arizmendi Koop., Arrasate, 2019.
- ASKOREN ARTEAN: Pertsona-eredua: inpaktuak etapaka. EHI (2023)
- AZKARRAGA ETXAGIBEL, J.: Euskal harriak. Alberdania, Irun, 2011.
- HANSEN, M. T.: ‘IDEO CEO Tim Brown: T-Shaped stars: The Backbone of IDEO’s Collaborative Culture”. Chief Executive aldizkaria.
- HARARI, N. Y.: Homo Deus: Breve historia del mañana. Debate, Barcelona, 2015.
- HARARI, N. Y.: 21 lecciones para el siglo XXI. Debate, Barcelona, 2018.
- HARARI, N. Y.: Sapiens. Gizadiaren historia labur bat. Elkar, Donostia, 2019.
Hezkuntza Markoaren printzipio psikopedagogikoak
- ASKOREN ARTEAN: Desarrollo psicológico y educación (Alvaro Marchesi, Jesús Palacios, César Coll comp.), Alianza Editorial, Madrid, 2014.
- ASKOREN ARTEAN: Manual de psicología del desarrollo aplicada a la educación, Pirámide, Madrid, 2011.
- BOOTH, T.; AINSCOW, M.: Index for inclusion, developing learning and participation in schools, CSIE, Bristol, 2002.
- CRISTÓBAL, R.: Fundamentos psicológicos para una pedagogía de la confianza / Konfidantza pedagogikoarentzako oinarri psikologikoak, Paideia, 2015.
- GOLDEN 5: “Marko orokorra”.
- HATTIE, J.; CLARKE, S.: Aprendizaje visible: feedback, Paraninfo, Madrid, 2020.
- HATTIE, J.: Aprendizaje visible para profesores. Maximizando el impacto en el aprendizaje, Paraninfo, Madrid, 2017.
- MUÑOZ, A.: Psicología del desarrollo en la etapa de educación primaria, Pirámide, Madrid, 2010.
- MUÑOZ, A.: Psicología del desarrollo en la etapa de educación infantil, Pirámide, Madrid, 2010.
- RUIZ MARTÍN, H.: ¿Cómo aprendemos? Una aproximación cientírica al aprendizaje y la enseñanza, Graó, Barcelona, 2020.
- SANMARTÍ, N.: Avaluar i aprendre: un únic procés, Octaedro, Barcelona, 2019.
- TORO, J. M.: Educar con “co-razón”, Desclée de Brouwer, Bilbao, 2017.
- WILD, R.: Educar para ser: vivencias de una escuela activa, Herder, Barcelona, 2013.
- WILD, R.: Etapas del desarrollo, Herder, Barcelona, 2012.
Hezkuntza ildoak
- ASKOREN ARTEAN: Ikastolen hizkuntz proiektua, Euskal Herriko Ikastolen Konfederazioa, 2009.
- ARGUÍS, R; BOLSAS, A. P.; HERNÁNDEZ, S.; SALVADOR, M. M.: Programa Aulas felices. Psicología positiva aplicada a la educación, Zaragoza, 2012.
- ASKOREN ARTEAN: La persona y su crecimiento: fundamentos antropológicos y psicológicos de la formación PRH, Personalidad y Relaciones Humanas, Madrid, 2012.
- BARAIBAR, H.; BEREZIARTUA, A.: Aisiari buruzko ikastolen marko orokorra (2023).
- BUENO, D.: El cerebro del adolescente, Grijalbo, Barcelona 2022.
- BURDAIN, L.; GORDILLO, B.: EHI Inklusioari buruzko markoa (2023).
- CARBALLO, A.; PORTERO, M.: 10 ideas clave. Neurociencia y educación. Aportaciones para el aula, Graó, Barcelona, 2018.
- CASAS, F.: El derecho a la participación social de la infancia, 2008.
- CEBALLOS, N.; SUSINOS, T.: “Voz del alumnado y presencia participativa en la vida escolar”, Revista de Educación, 359, septiembre-diciembre 2012 (24-44 or.).
- DURAN, D.: Aprenseñar. Ediciones Narcea, Madrid, 2014.
- FERNÁNDEZ ENGUITA, M.: “Del aislamiento en la escuela a la codocencia en el aula”, Participación educativa, vol. 7, nº 10 (15-32 or.), 2020.
- FULLAN, M.; HARGREAVES, A.: La escuela que queremos. Los objetivos por los que vale la pena luchar, Amorrortu Editores, 1996.
- JIMÉNEZ TRENS, M. A.; NAVARIDAS, F.: “Cómo son y qué hacen los ‘maestros excelentes’”, Revista Complutense de Educación, vol. 23, nº 2, 2012 (463-485 or.).
- LLENA, A.; PARCERISA, A.; UCAR, X.: 10 ideas clave. La acción comunitaria, Graó, Barcelona, 2009.
- SUSINOS, T.; CEBALLOS, N.; SAIZ, A. (eds.): Cuando todos cuentan. Experiencias de participación de estudiantes en las escuelas, La Muralla, Madrid, 2018.
- WILIAM, D.: Embedded Formative Assessment, Solution Tree Press, 2011.
Curriculuma: zein, zer eta zertarako?
- BILBAO, A.; ERRIONDO, L.; GARAGORRI, X.; LAGARRETA, P. M. (zuz.): Derrigorrezko Eskolaldirako Euskal Curriculuma. Baloratzeko eta hobetzeko proposamena. Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saila, Euskal Herriko Ikastolen Konfederazioa, Kristau Eskola, Sortzen-Ikasbatuaz, 2006.
- LAUZIRIKA, A.: “Ekinez nor izateko euskal curriculuma”, Jakingarriak, 75 (16-31 or.), 2015eko abendua-2016ko urtarrila.
- ERRIONDO, L.: “Euskal curriculuma?”, Jakin, 93-94 (23-43 or.), martxoa-ekaina, 1996.
- GARAGORRI, X. (zuz.): Euskal curriculuma, kultur ibilbidea. Herritik mundura eta mundutik herrira. Adituen ekarpena. Euskal Herriko Ikastolen Konfederazioa, Zamudio, 2004.